Sunday, February 19, 2017

Just jump!!

Kolmas treeningnädal läbi – on rõõme ja  muresid olnud - 

olen ilusti trennid mahutanud oma igapäevaellu – jõuan käia isegi rohkem kui miinimum kolm trenni nädalas. Tunnen trennidest rõõmu ja rahulolu, ainevahetus on korras ja energiat rohkem.
Mure on toitumine veel -  kuidagi keeruline on mõni päev otsustada ja vastutada – ikka kipub portsjon liiga suur olevat, toidukordade vahed kas kipuvad olema liiga lühikesed või liiga pikad ja kuigi toidukorv ja valikud muutuvad aina läbimõeldumaks, siis vahel isutab asjade järgi, mis mingit kütust mu kehale küll ei tooda, ainult polstrit juurde.


See nädal nägi välja siis nii  -
60 minutit jooksulindil jooksmist
30 minutit grit strenght
1 h ringtreeningut
50 minutit bodyart
15 ja peale hüpet kastile
2*saun
See nädal oli minu jaoks täis väikesi minirekordeid ja saavutusi - 
45 minutilt tõstsin 60 minutile oma jooksulindil jooksmist -  pean hakkamagi jooksmisele aina rohkem tähelepanu pöörama. Tegin endale aprill – oktoober võistlushooaja plaani ja kui töögraafik lubab, siis seal on 3 päris pika distantsiga jooksuvõistlust, millest tahaks kogu südamest osa võtta.

Käisin üle pika aja grit strength ´is-  minu jaoks on see selline proovikivi, kas on ka vorm paranenud, kas saan seal juba paremini hakkama – ja jällegi pean tõdema, et pikk tee veel  minna. 30 minutiga olin täiesti ribadeks, vaevu jäin ellu. Aga soovitan ikka minna kaema, mis trenniga tegu  -  jõuharjutused, hüppeharjutused, vastupidavus, hästi intensiivne intervalltreening.

Olen püüdnud jõuda ikka korra nädalas ka ringtreeningusse, praegu tunnen, et see on just see, mida vähemalt korra nädalas vajan ja mis aitab minu arengule ja vormile hästi kaasa. Järgmine nädal saan minna ringtreeningu challenge´isse, nii ootan  - väga põnev!

Foto treener Kerstin Liitmaa tehtud

Bodyart oli Kauri valik -  tema tahtis minuga koos minna joogalaadsesse trenni – mis mul lapse soovi vastu olla saab. Kaur oli väga tubli  -  tegi kogu trenni väga püüdlikult kaasa. Bodyartis puuduvad keerulised sammukombinatsioonid ja harjutused on jõukohased kõigile.  Meil mõlemal oli vahepeal muidugi probleeme tasakaalu ja graatsilisusega. Pärast veetsime veel aktiivse tunnikese ujulas ja saunas. Sportlikud päevad koos Tarmo või Kauriga või kogu perega koos on mu lemmikud. Leppisime ka kokku Kauriga, et kevade tulekuga hakkab ta minuga jooksmas kaasas käima -  tema harjutab Harku järve jooksuks esialgu ja kui on pikemad distantsid siis vurab rattaga kaasa.

See nädal vallutasin ka KASTI !!!! Mul on koolis hästi tore sportlik pinginaaber, kes teeb imelisi hüppeid kastile ja mina olen hirmsasti ka neid proovida tahtnud, aga seni võitis negatiivne sisekõne -  ma ei oska, ma ei saa hakkama, mul pole jõudu, ma kardan, ma kukkun hambad välja jne. Tuleb kinni panna see hala ja hakata tegutsema -  hakkama sain, lihtsalt tuli hüpata.

Kasti on võimalik mitmeti pöörata, et oleks erinevad kõrgused, aga jäin praegu madalama 24 inchi pikkuse juurde. Keerutasin kogu aeg peas mõtet, et kevadel kuskil Stroomi rannas proovin ja siis läksin üks päev trenni ja mu silma jäi KAST. Ta oli lihtsalt ilmunud Revalisse. Sel hetkel sai otsustatud, et see on saatus ja ma pean tegema, mida süda soovib ja järgmine päev saigi tehtud! Oi kui suur oli mu naeratus! Seni kuni kast nüüd ära ei kao, hakkan ma tema juures veel käima.

Mis suur kära siis sellest kastist ja sinna hüppamisest küsid? Hüppe ajal sa pingutad maksimaalselt ja sellega arendad kiirust, parandad lihaste tugevust, õpid ennast fokuseerima ja vahel on nii, et see hüpe on mentaalselt isegi olulisem.  Oluline on muidugi jälgida, et tehniliselt hüppe korrektselt sooritaksid -  mina ise lugesin selle kohta Paolo Roberto trenniraamatust -  jalad õlgade laiuselt harkis, hüppa, maandu jalad kõrvuti, siruta keha püsti ja hüppa kiiresti põrandale tagasi.


Paolo Roberto kirjutab ka veel, et harjutusi mida teed tulebki muuta ja uusi asju proovida. Paari kuuga harjub keha ja niipea kui harjutustemuster on talle selge, algab stagnatsioon. Arengu võti on harjutuste muutmine kindla aja järel. Keha ülekavaldamine, üllatamine ja talle ebamugavuste tekitamine on hea vormi saladus.



 

No comments:

Post a Comment

"Celebrate endings—for they precede new beginnings."

  Olen pikalt olnud võlgu blogipostituse -   nüüd juhtus nii, et tuleb aasta 2021 kokkuvõte. Ju siis pidi nii minema. Mulle väga meeldib k...