Friday, February 10, 2017

Väljakutse I

Praegu teen Revalis väljakutset II juba, kuid sellest nädalalõpu poole. Kirjutan täna teile esimesest väljakutsest natuke, mis hõlmas põhiliselt detsembri ja jaanuari kuud.  

Esimese 10 nädala jooksul käisin peamiselt kardiosaalis – kunagi mu tugitreener soovitas just sealt alustada ja olin seal ikka aeg –ajalt käinud, kuid mitte nii põhjalikult.
Alustasin 15 minutit soojendust rattal, 5 km sõudmist ja lõpus kas jooksin jooksulindil, ronisin Jacobi redelil (Jacob Ladder) või tegin planku ja võimlesin venitusalal.  
Jooksulint võttis mu alguses täitsa ribadeks - alustasin 10 minutist, aga  nüüd juba olen jooksnud 45 minutit kõige rohkem.
Sõudmise jaoks soovitan rattakindad või jõusaalikindad kätte panna, kui ma mitu päeva järjest käisin tekkisid villid ja oli ebamugav sõuda.
Jacobi redel aga võtab siiani hingetuks -  see siis on omamoodi mägironimine. Kahjuks jaksan seal ronida 10 minutit. Mu silmad lõid kohe särama kui seda masinat märkasin. See tuli alles hiljuti Revalisse. Olin seda Biggest Loseri saatest näinud -  kuidas osalised ronisid seal peal tundide kaupa ja vahepeal oksendati ämbrisse. Tõeline piinariist.

Proovisin ka uusi trenne  Grit Strength ja Ringtreening.
Grit Strength on 30 minutit kestev lihasjõudu arendav intervalltreening, kus treeningvahenditena kasutatakse kangi ja  raskusi. Ta on väga sarnane Bodypumpile, aga veel raskem, sest ta kestab ju ainult 30 minutit ja kõik peab selle aja sisse mahtuma. Grit andis mulle kaks olulist teadmist -  mu käed on väga nõrgad ja ma olen väga halvas vormis ning 5 kg raskused ei ole nii hirmsad kui ma arvasin,  saan nendega hakkama, vähemalt mingi arv korduseid. Mõlemad teadmised on positiivsed – ma tean, kuhu ma arenema pean.

Ringtreening suures saalis koosnes 10 jaamast, kus ootasid ees erinevad harjutused, mõnedes jaamades oli ka erinevad raskused, kangid, hantlid, matt sind ootamas. Igas jaamas sooritatakse harjutust 45-60 sekundit ning seejärel liigutakse edasi järgmisesse. Ette ei olnud määratud korduste arvu, mida kindlasti tegema peab, harjutusi sai sooritada enda tempos. Klassikalised harjutused, et parandada tehnikat ja tutvustada suuremaid raskuseid.
Mulle väga meeldis treeneri energia ja tema püüe märgata ja parandada. Ta seletas ja näitas  harjutusi ette rohkem kui korra kui oli vaja – oluline oli, et teeksime harjutusi korrektselt ja kasu oleks maksimaalne. Kindlasti lähen sinna trenni veel!!!!!
Nüüd aga hakkas uus 10 nädalat ja olen natuke oma treenimist muutnud ning panuseid tõstnud, aga sellest kõigest järgmine kord.




Seniks saad igapäevaselt tulla elada mulle kaasa Instagrammis Helkudoingsport.







No comments:

Post a Comment

"Celebrate endings—for they precede new beginnings."

  Olen pikalt olnud võlgu blogipostituse -   nüüd juhtus nii, et tuleb aasta 2021 kokkuvõte. Ju siis pidi nii minema. Mulle väga meeldib k...